Fen Edebiyat Fakültesi-Felsefe Bölümü

Prof. Dr. Sadık Türker

28/08/2014 21:45:34 - 12/07/2019 21:45:34 - 84948 Okunma

ÖZGEÇMİŞ

 

Adı Soyadı                  : Sadık Türker

Ünvanı                        : Prof. Dr.

Doğum Tarihi              : 15 Nisan 1970

 

Öğrenim Durumu:

Derece

Bölüm/Program

Üniversite/Kurul

Yıl

Lisans

 İlahiyat

Dokuz Eylül Üniversitesi

1994

Y. Lisans

 Felsefe

İstanbul Üniversitesi

1998

Doktora

 Felsefe

İstanbul Üniversitesi

2001

Doçentlik

 Felsefe

Üniversiteler Arası Kurul

2006

 

 

Görevler:

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Ar.Gör.

Felsefe Bölümü, Edebiyat Fakültesi, İstanbul Üniversitesi

1995-1996

Ar.Gör.

Felsefe Bölümü, Kahire Üniversitesi, Kahire, Mısır

1996

Ar.Gör.  

Felsefe Bölümü, Edebiyat Fakültesi, İstanbul Üniversitesi

1999-2001

Yrd.Doç.Dr.

Felsefe Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi, Muğla Üniversitesi

2002-2008

Post.Doc.Fellow

The University of Toronto, Toronto, Ontario, Kanada

2003- 2004

Doç.Dr.

Felsefe Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi, Muğla Üniversitesi

2008-2009

Doç.Dr.

Felsefe Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kırklareli Üniversitesi

2009-2012

Prof.Dr.

Felsefe Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kırklareli Üniversitesi

2012

 

 

 

6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

6.1. Yüksek Lisans Tezleri

1. Alper Erarslan, Schopenhauer’de Ahlak ve Eğitim İlişkisi, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilimdalı, 2013 (Yüksek Lisans Tezi).

2. Mutlu Aksoy, Metafizik ve Biyoloji Eserleri Bağlamında Aristoteles’in Sınıflandırma Anlayışı, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilimdalı, 2013 (Yüksek Lisans Tezi).

3. Ayhan Özdil, Sapir-Whorf Hipotezinde Dil ve Düşünce İlişkisi, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilimdalı, 2015(Yüksek Lisans Tezi).

4. Tolga Beytur, Carl Gustav Jung’da Bilinçli Davranış ve İçgüdü, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilimdalı, 2017 (Yüksek Lisans Tezi).

 

6.2. Doktora Tezleri

1. Ahmet Dağ, David Hume’da Din, Siyaset ve Ahlak İlişkisi, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Anabilimdalı, 2015 (Doktora Tezi).

 

7.Yayınlar      

7.1. Uluslararası Makaleler

1. Türker, Sadık 2002, “Fârâbî’de Dil ve Mantık İlişkisi”, Kutadgubilig: Felsefe-Bilim Araştırmaları, 1, s. 137-175.

2. Türker, Sadık, 2002, “Fikri Muhtevası İçerisinde Kutadgubilig’in Kültür ve Medeniyet Tarihimizdeki Yeri”, Kutadgubilig: Felsefe-Bilim Araştırmaları, 1, s. 14-28.

3. Türker, Sadık, 2003, “İslam Düşüncesinin Gelişiminde Tercüme Faaliyetlerinin Rolü” (genişletilmiş baskı), Kutadgubilig: Felsefe-Bilim Araştırmaları, 3, s. 223-236.

4. Türker, Sadık, 2004, “Tarihi Araştırmalarda Tarih ve Akılyürütme Sorunu”, Kutadgubilig: Felsefe-Bilim Araştırmaları, 6, s. 85-117.

5. Türker, Sadık, “Anlam, Kavram ve Kelime/Sembol Üzerine”, Felsefe Arkivi, 31, 63-86 (2007). 

6. Türker Sadık, “The Arabico-Islamic Background of al-Fārābī’s Logic”, History and Philosophy of Logic, 28/3, 183-255 (2007).

7. Türker, Sadık, “Erken Klasik Arap Dilbilgisel Düşüncesinde Kıyas ve Temelleri”, Kutadgubilig: Felsefe-Bilim Araştırmaları, 11, 137-197, (2007).

8. Türker, Sadık, “İletişim, Sistem ve Felsefe: İletişimsel Sistem Felsefesine Giriş”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 18, 301-336 (2010).

9. Türker, Sadık, “The Probability of Truth of Propositions in the Arabic Logic: Introducing to the Belief Conception of Truth and the Arabic Formalism in Logic”, Elmi Eserler: The Institute of Philosophy, Sociology and Law of Azerbaijan National Academy of Sciences, 2: 15, 126-141 (2010).

10. Türker, Sadık, “George Boole ve Mantık Cebiri”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 19, 283-314 (2011).

11. Türker, Sadık, “Gazzâlî’nin Üçüncü Dünya’sı: Bilim-Siyasi ve Metafizik Boyutlarıyla”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 20, 41-56, (2011).

12. Türker, Sadık, “Gazzâlî Felsefesi Üzerine Bazı Tespitler: Psikoloji, Salt Akıl ve Metafizik” Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 20, 57-98, (2011).

13. Türker, Sadık, “İslam Siyasetinde Ana Etken Olarak Roma Eğilimi”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 21, 195-218, (2012).

14. Türker, Sadık, “The Propensity to Rome as a Major Impulse in the Islamic Politics”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 21, 169-193, (2012).

 

15. Türker, Sadık, “Katibî’nin Önerme Anlayışı: Modern Mantığa Erken bir Katkı”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 22, s. 33-44, (2012).

 

16. Türker, Sadık, “Analitik Fisyon: Çağertesi-Beşertesi Dönemde Analitik Düşünme Sorunu”, Felsefi Düşün, 9, 224-269, (2017).

 

7.2. Kitaplar

1. Türker, Sadık, Aristoteles, Gazzali ile Leibniz’de Yargı Mantığı, 1. bsk, İstanbul: Dergah Yay., (2002).

2. Türker, Sadık, Batı Düşüncesinde Üçleme /Trichotomy Sorunu: Geleneksel Batılı Akılcılığın Temelleri Üzerine Sistematik bir İnceleme , İstanbul: Külliyat Yayınları, (2012).

3. Türker, Sadık (editor), Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, 2 c, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları (2014).

 

7.3. Kitap İçinde Bölüm

1. Türker, Sadık, “Düşünme”, Felsefe Ansiklopedisi, ed. Ahmet Cevizci, Ankara: Babil Yayınları, 4, 837-853 (2006).

2. Türker, Sadık, “Dostluk”, Felsefe Ansiklopedisi, ed. Ahmet Cevizci, Ankara: Babil Yayınları, 4, 698-708 (2006).

3. Türker, Sadık, “Türk Çağdaşlaşma İdeolojisinin Paradoksal İstikrarı ve Çağdaşlığın Kendisi”, Teoman Duralı’ya Armağan Festschrift in Honor of Teoman Duralı, ed. Cengiz Çakmak, İstanbul: Dergah Yayınları, 488-513. (2008).

4. Türker, Sadık, “George Boole ve Mantık Cebiri”, Şafak Ural’a Armağan, 1. bsk, İstanbul: Alfa Yay., (2012).

5. Türker, Sadık, “İslam ve Tarihsel İslam Üzerine Felsefi Analizler”, Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, ed: Sadık Türker, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları, I, 154-198, (2014).

6. Türker, Sadık, “Gazzali Psikolojisinde Evrimci Biyo-Psikolojik Yaklaşım”, Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, ed: Sadık Türker, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları, II, 1081-1084, (2014).

7. Türker, Sadık, “İslam Ahlakı ve Kültür Siyaseti Bakımından Güncel İnsan Sorununa Bakış”, Ortak Yaşama Kültürü ve Felsefesi, ed. Celal Türer, Ankara: Türk Felsefe Derneği Yay, 223-245, (2015).

8. Türker, Sadık, “Onaylamanın (İnanç/İman) Fenomenolojisi Üzerine Analitik bir İnceleme”, Prof.Dr. M. Cemal Sofuoğlu’na Armağan, ed. Aynur Çınar Yıldız, İzmir: Tibyan Yay., s. 757-802, (2016).

9. Türker, Sadık, “Dil Teorisinin Kurucu Kavramları”. Kavram Geliştirme: Sosyal Bilimlerde Yeni İmkanlar, Ed. L. Sunar & K.B. Tiryaki. 1. Bsk, Ankara: Nobel Yayınları, 107-145, (2016).

 

7.4. Bildiriler

1. Türker, Sadık, “An Axiomatic Investigation into the History of Logic, Science and Culture”, Toronto Üniversitesi, Kanada, 23 Kasım 2003.

2. Türker, Sadık, “Kavram ile Terimin Farkı Üzerine”, Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi, İstanbul, 24 Şubat 2003.

3. Türker, Sadık, “Fârâbî’nin Tamantuk (Mantıksallaştırma) Programı”, Proceedings of the International Al-Fārābī Symposium (Ankara, October 7-8, 2004), ed. Fehrullah Terkan, Şenol Korkut, Ankara, Elis Yayınları, s. 77-100, (2005).

4. Türker, Sadık, “İslam Düşüncesinin Gelişiminde Tercüme Faaliyetlerinin Rolü”, Dil, Kültür ve Çağdaşlaşma Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü, 91-104, Ankara, 2003.

5. Türker, Sadık, “The Development of the Intellectual Globalism in the Medieval Euro-Asia”, Proceedings of the First International Conference of Asian Philosophical Association, Fatih University Publications, İstanbul, 2005.

6. Türker, Sadık, “Erken Klasik Arap Dilbilgisinde Kıyas”, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, İzmir, 20.04.2007.

7. Türker, Sadık, “İletişim, Sistem ve Felsefe: İletişimsel Sistem Felsefesine Giriş”, Türkiye’de Felsefenin Geleneği ve Geleceği: İstanbul Felsefe Toplantısı 2010, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 24-26 Mart 2010.

8. Türker, Sadık, “Düşüncenin Süredurumu”, Kırklareli Üniversitesi, Kırklareli, 17 Şubat 2010.

9. Türker, Sadık, “Zihin Dinamiği: Genel Sistem Analizi Teorisi”, İlim Dallarının Düşünce Temellerini Araştırma Enstitüsü, Ankara, 4 Aralık 2010.

10. Türker, Sadık, “İslam Felsefesi Sorunu: Gazzâlî Metafiziğine Giriş”, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, 26 Ekim 2011.

11. Türker, Sadık, “Felsefe ve Zihin Dinamiği”, Bilim ve Sanat Merkezi, İstanbul, 17 Aralık 2011.

12. Türker, Sadık, “Bilgeliğin Toplumdaki Rolü”, Felsefenin İşlevi, İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü – Üsküdar Üniversitesi Felsefe Bölümü – Urla Kent Konseyi, (Urla-İzmir, 24-25 Ekim 2014), Urla Felsefe Günleri, yay. Ş. Ural - M. Tolon, 45-58, (2017).

13. Türker, Sadık, “Helenci Katharsis ile İslami Tezkiye Arasında Modern Bireyin ve Hayatın Evrimi”, İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü, İstanbul, 5 Kasım 2014.

14. Türker, Sadık, “Hangi Dil Felsefesi? ‘Dil’den İletişimsel Sistem Düşüncesine Doğru”, İnönü Üniversitesi, Malatya, 28 Kasım 2014.

 

15. Türker, Sadık, “İslam Düşüncesi ve Yabancı Kültür İlişkisi”, İlim Dallarının Düşünce Temellerini Araştırma Enstitüsü, Ankara, 13 Aralık 2014.

 

16. Türker, Sadık, “Batı ve İslam Kültürlerinde Ruh ve Akıl”, Gazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Ankara, 18 Şubat 2016.

 

 

7.5. Ulusal Makaleler

1. Türker, Sadık, “Helleno-Philia’dan Helleno-Mania’ya: Helen-Severlik’ten Helen-Saplantısı’na”, SDÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, 30, 97-103, (2013).

2. Türker, Sadık, “Malumat-Bilgi Ayrımı ve Bilginin Teşhisi”, Muhafazakâr Düşünce, 36, 3-15, (2013).

 

 

9.İdari Görevler          

Kırklareli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölüm Başkanlığı, Mart 2010- Bugün.

Kırklareli Üniversitesi Farabi Öğretim Üyesi ve Öğrenci Değişim Programı Kurum Koordinatörlüğü 2010-12 Şubat 2013.

Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi, 2011-Bugün.

Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekan Vekilliği.

Kırklareli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi, 2011-Bugün.

Kırklareli Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Merkezi, Yönetim Kurulu Üyesi, 2012-2017.

Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Vekilliği, 13 Temmuz 2012-12 Şubat 2013.

Trakya Üniversiteler Birliği Sekreteri Kasım 2012-12 Şubat 2013.

 

10. Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler

Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, (Yayım Kurulu Üyesi) 2002-Bugün.

Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, (Hakem) 2004-Bugün.

History and Philosophy of Logic, Taylor&Francis (Hakem) 2006-Bugün.

History and Philosophy of Logic, Taylor&Francis (Yayım Kurulu Üyesi) 2007-Bugün.

Felsefe Arkivi, İstanbul Üniversitesi, (Hakem) 2010-Bugün.

Journal of European Theoretical and Applied Studies (Yayım Kurulu Üyesi) 2011-Bugün.

Electronic Journal Vocational Studies, (Yayım Kurulu Üyesi) 2011-Bugün.

Felsefi Düşün, (Danışma Kurulu Üyesi) 2013-Bugün.

Türkiye Felsefe Derneği Üyesi, 2013-Bugün.

Mantık Araştırma ve Uygulama Merkezi Üyeliği, İstanbul Üniversitesi, 2014- Bugün.

Academia.edu Türkiye Felsefe Editörlüğü 09 Ağustos 2015- Bugün.

 

 

 

 

12. Son iki yılda verilen lisans ve lisansüstü dersler

 

Akademik

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Yıl

Teorik

Uygulama

2017-2018

Güz

Dil Felsefesi

3

0

7

Seminer Descartes

3

0

30

 

Modern Mantık II

2

0

52

 

Felsefede Dil Sorunu

3

0

12

 

Metafizik ile Bilim İlişkisi

3

0

1

Bahar

Modernlik ve Sonrası

3

0

60

Mantık I

3

0

55

Fizik Tarihi ve Felsefesi

3

0

45

Felsefede Sistem ve Yöntem

3

0

10

 

 

Bilimin Metafizik Temelleri

3

0

1

2018-2019

Güz

Dil Felsefesi

3

0

62

Felsefede Dl Sorunu

3

0

12

 

Mantık II

4

0

55

Bahar

Varlık Felsefesi

3

0

60

Modernlik ve Sonrası

3

0

62

Felsefede Dil Sorunu

3

0

12

Kent ve Felsefe

3

0

40

 

 

 

 

 

 

 

Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler : (Bilimsel Topluluk, Editörlük, Yayım Kurulu, Hakem Kurulu, Jüri Kurulu)

 

Ödüller :

Üstün Hizmet Ödülü, 10uncu Zırhlı Tugay Komutanlığı, Babaeski, Kırklareli, 1999.

Joseph Wey Post Doctoral Fellow, The University of Toronto, Canada, 2003.

TÜBİTAK Bilim Teşvik Ödülü, 2007.

 

ESERLER

 

F. Kitaplar / Kitap İçi Bölümler:

 

G. Çeviriler ve Diğer Yayınlar :

G1. Türker, Sadık, “Vefatının Ardından Abdurrahman Bedevi”, Kutadgubilig: Felsefe-Bilim Araştırmaları, 2, 279-284, (2002).

G2. Craig Fraser, “Paolo Mancosu’nun Philosophy of Mathematics and Mathematical Practice in the Seventeenth Century Adlı Kitabı Hakkında”, çeviri: Sadık Türker, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 3, 239-247, (Ekim-2002).

G3. Fārābī, Ebû Nar, Mantıkta Kullanılan Lafızlar, Sunuş ve Çeviri: Sadık Türker, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 2, 93-178 (2002).

G4. Zerdüşt, “Zend Avesta”, Çeviren: Sadık Türker, Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, ed: Sadık Türker, 2 c, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları, I, 144-145, (2014).

G5. Dimitri Gutas 1991, “İslam Öncesi İran Yazınında İskender”, Greek Thought Arabic Culture: The Graeco-Arabic Translation Movement in Baghdat and Early Abbasid Society, 1. Bsk, Londra: Routledge, s. 37-40, Çeviren: Sadık Türker, Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, ed: Sadık Türker, 2 c, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları, I, 146-147, (2014).

G6. Ebû Hayyân et-Tevhîdî, “Mettâ b. Yûnus ile Ebû Saîd es-Sirâfî Arasındaki Mantık-Dil Tartışması”, Kitâbu’l-İmtâ‘ ve’l-mu’ânese, tah. Ahmed Emin-Ahmed ez-Zeyn, Beyrut: Mektebetu’l-Asriyye, 2 c, I, s. 108-119, 1. Bsk, Londra: Routledge, s. 37-40, Çeviren: Sadık Türker, Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, ed: Sadık Türker, 2 c, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları, I, 580-586, (2014).

G7. Matthew of Edessa 1993. “Ermeni Tarihçiliği Gözüyle Büyük Selçuklu ve Malazgirt”, Armenia and the Crusades Tenth to Twelfth Centuries: The Chronicle of Matthew of Edessa, çev. Ara Edmond Dostourian, sunuş. Krikor H. Maksoudian, Armenian Heritage Series, Lanham – New York – Londra: University Press of America, s. 128-130, Çeviren: Sadık Türker, Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, ed: Sadık Türker, 2 c, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları, II, 750-751, (2014).

G8. Ebû l-Feth Osmân İbn Cinnî, 1952. “Konuşan Makine ve İnsan”, el-Hasâ’is, ed. Muhammed ‘Alî en-Neccâr, 3 c, Beyrut, Dâru l-Kutubi l-Mısriyye, II, s. 454-455, Çeviren: Sadık Türker, Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, ed: Sadık Türker, 2 c, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları, II, 1070-1071, (2014).

G9. Ebû Reyhân el-Bîrûnî 1377/1958. “Bilgi Kaynağı Olarak Gözlem ve Haberin Değeri Üzerine”, Kitābu l-Bīrūnī fi Tahqīq Mâ li'l-Hind, Haydarabad, Da’iretu'l-Ma'arifi'l-Osmaniyye 9, Matba‘atu Meclisi Da’ireti l-Ma‘arifi l-Osmaniyye, s. 1-2, Çeviren: Sadık Türker, Bize Yön Veren Metinler, Derleyen: Alev Alatlı, ed: Sadık Türker, 2 c, Nevşehir: Kapadokya MYO Yayınları, II, 1284, (2014).

G10. Türker, Sadık, “Sunuş: Hümanizm Hakkında Şüpheci Soruşturmalar”, Felsefi Düşün, 9, 5-14 (2017).

 

H. Diğer Akademik Etkinlikler (Konferans, Çalıştay, vd):

 

 

J. Atıflar: (45 = 11 uluslararası, 34 ulusal)

1. Ev, Hacer Aşık 2010. “İbn Haldun ile John Locke’un Epistemoloji ile ilgili Bazı Görüşlerinin Karşılaştırılması”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2010, cilt: 43, sayı: 2, 89-122 (1 atıf)

2. Mehmet Ulukütük, “İslam Düşüncesinde Tercüme Faaliyetleri: Hermeneutik ve Bibliyografik bir Katkı”, İ.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1 (2), 2010, s. 249-288. (4 atıf)

3. M. Esat Harmancı, “Kültür İnşacılığının Evrensel Dili: Edebi Hamaset”, Turkish Studies: International Periodical for Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6:3, 2011, s. 269-284. (2 atıf)

4. İlyas Altuner, “Gazzali’nin Felsefeye Yaklaşım Tarzı Üzerine Bir Soruşturma”, Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 2012, s. 45-58. (1 atıf)

5. Ali Durusoy, “Nahiv-Mantık Tartışmaları Bağlamında Sekkaki’nin Yeri ve Önemi”, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 27, 2004, s. 25-39. (1 atıf)

6. Dağ, Ahmet 2015. “İslam Düşüncesinde Dil-Mantık Sorunu”, Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies Yıl: 2, Sayı: 4, Eylül 2015, s. 103-113 (13 atıf)

7. Mehmet Ulukütük, “Türkiye’de Bir Mantık Geleneğinden Söz Edilebilir mi: Tematik ve Bibliyografik bir Soruşturma”, Divan: Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi, 19 (36), 2014, s. 229-364. (11 atıf)

8. Saloua Chatti, “Syncategoremata in Arabic Logic, Al-Farabi and Avicenna”, History and Philosophy of Logic, 35 (2), 2014, s. 167-197. (8 atıf)

9. Tunç Özben, Dalla  Teoria Polisistemica All’Immagine del Turco: L’Immagine del Turco nella Traduzione Italiana di From Russia with Love, Bologna: Bononia University Press. 2015. (3 atıf)

10. Emre Dağtaşoğlu, “Antik Yunan Felsefesinde ‘Fantasia’nın Epistemolojik Rolü”, FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 2014, 265-287. (1 atıf: s. 273)

11. Berat Yılmaz - İsmail Şahin, “Doğru İşlemci Seçimi için Uzman bir Yaklaşım”, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10 (3), 2017, 281-290. (1 atıf: s. 287)

12. Süleyman Tülücü, “Farabi Bibliyografyasına Bazı İlaveler III”, AÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, 20, 2003, 7-52. (3 atıf: s. 18, 34, 46)

13. Fatma Zehra Pattabanoğlu, “Farabi’de Felsefe Tarihi Teorisi: Dil ve Dinin Tekamülünde Felsefenin Tarihselliğinin İpuçları”, Kaygı, 29, 2017, 47-64. (4 atıf: s. 50-51)

14. Mustafa Yıldız, “Farabi’de Dil-Mantık ve Kültür İlişkisi”, FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, 14, 2012, 93-120. (1 atıf: s. 113)

15. Metin Pay, “Kozmolojik Delil”, Dini Araştırmalar, 19 (48), 2016, 25-52. (1 atıf: s. 32)

16. Zeki Kaymaz, “Kutadgu Bilig Hakkında Türkiye’de Yapılan Yayınlar Üzerine Bir Deneme”, Turkish Studies, 4 (3), 2009, 1408-1422. (1 atıf: s. 1418)

17. Kamil Kömürcü, “Mantık Eğitiminde Soru-Cevap Yöntemi”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 25, 2014, 129-142. (1 atıf: s. 135)

18. Hülya Altunya, “Mantık ve Dini İlimler İlişkisinin Tarihsel Gelişimi Üzerine Kısa bir Tahlil”, SDÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, 30 (1), 2013, 57-72. (2 atıf: s. 60)

19. Mehmet Şirin Çıkar, “Mantık-Nahiv Tartışmasında Yahya b. Adi’nin Konumu ve ‘Yunan Mantığı ile Arap Nahvi Arasındaki Fasıllar’ Adlı Makalesi”, Kutadgubilig Felsefe-Bilim Araştırmaları, 7, 2005, 65-76. (1 atıf: s. 67)

20. Yunus Cengiz, “Osmanlı Medrese Geleneğinde Bir Varlık Alanı Olarak Dil: Molla Cami ve Haşiyelerinde Grameri Aşma Çabası”, Mukaddime, 6 (1), 2015, 47-77. (5 atıf: s. 49, 51-53)

21. Mustafa Yeşil, “The Study of Language and the Main Difference between Grammar and Logic in al-Farabi’s Philosophy”, FLSF Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 2016, 423-439. (1 atıf: s. 432)

22. Mustafa Safran - Ahmet Şimşek, “Tarih Yazımında bir Sorun: Tarih ve Zaman İlişkisi”, Tarihin Peşinde, 1, 2009, 9-26. (1 atıf: s. 22)

23. Kamil Kömürcü, “Urmevi’nin Metaliu l-Envar ve Kitabu l-Mebahic İsimli Eserlerinin Bazı Mantık Konuları Bakımından Karşılaştırılması”, Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, 21 (1), 2017, 465-487. (1 atıf: s. 480)

24. M. Esat Harmancı, “Yeni Lisan’dan Bugüne Değişen Dilde Millilik Algısı”, Divan Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 5, 2010, s. 121-132. (1 atıf: s. 131)

24. Ömer Bozkurt, “Günümüze Örnekliği Açısından Farabi’nin Vizyonu”, Diyanet İlmi Dergi, 52 (1), 2016, s. 101-124. (1 atıf: s. 111)

24. Mehmet Ulukütük, “Geçmişteki Farabi’yi Anlama Usulü, Çağdaş Farabi’yi Yorumlama Sorunu”, Diyanet İlmi Dergi, 52 (1), 2016, s. 125-150. (3 atıf: s. 129, 131, 133)

25. Ahmet Dağ, “Hümanizmin Radikalleşmesi Olarak Transhümanizm”, Felsefi Düşün, 9, ?????????, (2017). (2 atıf: s. ?????????)

26. Murat Kelikli, “The Fourth Figure in Aristotle”, Entelekya The Logico-Metaphysical Review, 2:2 2018, s. 75-98, (1 atıf, s. 84).

27. Muna Yüceol Özezen, “Dil Karşılaşmalarında Trajik bir Son: Dilin Ölümü”, ÇÜTAD, 3:2, 2018, s. 149-157 (1 atıf, s. 152)

28. Ahmet Dağ, “Kant Epistemolojisinde Bilgi, Varsayım ve İnanç Sorunu”, ÇAKÜ, 8:1, 2017, s. 1-19, (3 atıf, s. 3-4).

29. Mehmet Ulukütük, “Batı Felsefesi ve ‘Taşrası’: Efendiler İcadı ve Köleler Üretiminin Merkez-Taşra İkileminde Yansımaları”, Birey ve Toplum, 8:15, 2018, (2 atıf, s. 36-75).

30.

 

 

 

I. Jüri Üyelikleri:

 

I1. Jüri Üyesi, “The Ivor Grattan-Guinness Best Paper Award” for History and Philosophy of Logic in 2010. (Londra, 2011)

I2. Doçentlik Atama Jüri Üyeliği, Kırklareli Üniversitesi, 2013.

I3. Doçentlik Sınavı Jüri Üyeliği, Üniversiteler Arası Kurul, 2014.

I4. Doçentlik Sınavı Jüri Üyeliği, Üniversiteler Arası Kurul, 2014.

I5. Doçentlik Sınavı Jüri Üyeliği, Üniversiteler Arası Kurul, 2014.

I6. Doçentlik Atama Jüri Üyeliği, Kırklareli Üniversitesi, 2014.

I7. Doçentlik Sınavı Yedek Jüri Üyeliği, Üniversiteler Arası Kurul, 2014.

I8. Doçentlik Sınavı Jüri Üyeliği, Üniversiteler Arası Kurul, 2015.

I9. Doçentlik Sınavı Jüri Üyeliği, Üniversiteler Arası Kurul, 2017.

 

Prof. Dr. Sadık TÜRKER

Facebook Twitter Google Plus
Telefon Tablet Bilgisayar Bu website tüm cihazlarla uyumludur.